Реализован Округли сто у оквиру Еразмус+ КА201 пројекта
Дана 09.06.2023. године у организацији Еразмус+ тима из Основне школе “Жарко Зрењанин” реализован је Округли сто на тему “Примена иновативних методологија дигитално приповедање и CLIL у настави”. Округлом столу је присуствовало 35 учесника из различитих основних и средњих школа из Новог Сада и околине, као и представника приватних школа, Школске управе, Градске управе за образовање, Факултета и ИТ компаније.
Овај Округли сто је организован у оквиру Ерасмус+ пројекта „21st century skills and CLIL for learning about Cultural heritage“ (Вештине 21 века И CLIL у служби учења о културном наслеђу) са циљем да информише јавност и укључене стакехолдере (доносиоце одлука) о резултатима пројекта. Панелисти на ову тему су биле Мирјана Тунгуз (наставница информатике), Милана Рангелов (наставница енглеског језика) и Александра Спасић (наставница грађанског васпитања), као и просветна саветница Весна Радуловић која је имала и уводно излагање о Едукативним аспектима иновативних метода.
Наставнице су изложиле ток рада на часовима грађанског са ученицима и представиле дигиталне приче о животу и раду Милеве Марић Ајнштајн чији су аутори ученици 8 разреда ОШ Жарко Зрењанин, а који се могу погледати на сајту пројекта https://clil4ch.com/intellectual-outputs/ као и начин реализовања ЦЛИЛ часова двојезичне наставе са ученицима седмог разреда на 6 различитих тема у оквиру централне теме Родна равноправност у образовању и жене у науци (Родне улоге и стереотипи, Зашто нема више жена у СТЕМ-у, Знамените жене Новог Сада, Жене у науци, Нобел за Милеву и Жене у науци некад и сад). Представљени су радни материјали коришћени на часовима као и реализовани истраживачки задаци ученика 7.разреда који су учествовали на овим часовима енглеског језика и грађанског васпитања а који се могу пронаћи у “Приручнику за наставнике” који садржи Припреме за часове и методологију рада наставника из три земље учеснице у пројекту Србије, Италије и Румуније. Такође су представљени и Видео туторијали за наставнике и ученике на тему Како направити дигиталне приче, електронску књигу и поставити их на Гугл учионицу, као и изазови коришћења дигиталних алата у иновирању наставе.
Након излагања панелиста покренута је дискусија која је подразумевала укључивање свих учесника уз постављање питања, полемисање и предлагање примера добре праксе који могу помоћи у реализацији активне наставе и већем укључивању ученика у наставни процес кроз сараднички рад, развој вештина комуникације, подстицање унутрашње мотивације и креативности ученика.
Учесници су евалуирали Округли сто уз помоћ дигиталног алата “Ментиметар” и учествовали у интерактивној игрици на платформи Blooket, где су одговарали на питања која су се односила на одслушан садржај презентација. Након доделе сертификата о стручном усавршавању уприличено је и послужење за учеснике.